Shrek 3, gràcies a Linux
Si l'anterior pel·lícula de l'ogre va necessitar de 10 milions d'hores de renderitzat, en aquesta darrera entrega DreamWorks no s'han quedat curta: 20 milions d'hores de CPU li donen vida. Les característiques d'aquestes 3.000 màquines no tenen desperdici: HP DL145 G2 servers, amb 2GB per core, amb 4 cores per servidor, per tant, 8 GB's de memòria RAM per server.
Una foto de la granja:
A la part d'escriptori empraven HP xw9300 workstations amb Red Hat Enterprise Linux 4.
A més, han fet transició de Perl a Python per varis motius: la facilitat de creació de bindings cap a llibreries C++, l'orientació a objectes del llenguatge i per la seva extensió d'ús en l'àmbit del programari que fan servir.
Sembla que la indústria cinematogràfica aposta ferm pel programari lliure... algunes d'aquestes empreses s'han gastat molts diners desenvolupant programari d'edició de vídeo per a linux, qui sap si algun dia l'alliberaran i tots (les primeres elles mateixes) en sortirem beneficiats.
Font: LinuxJournal
Via: Eines!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada